دانشمندان آمریكایی و انگلیسی به ماه شلیك می‌كنند

منبع: همشهری آنلاین
به گزارش آسوشیتدپرس این مدار گرد جدید قطعات موشك‌مانندی به سطح ماه شلیك خواهد كرد تا به دانشمندان به تحقیق درباره ماه كمك كند.
ناسا و مركز ملی فضایی انگلیس در این باره در بیانیه‌ای اعلام كردند پروژه مشترك آن‌ها كه MoonLITE نام دارد شامل فرستادن یك ماهواره در مدار ماه است. قرار است هنگامی كه این مدارگرد در مدار ماه قرار گرفت چند بسته كه در آن‌ها تجهیزات آزمایشگاهی قرار دارد به سطح ماه شلیك شود.
دانشمندان معتقدند این پروژه می‌تواند اطلاعات مهمی در باره ساختار ماه مانند اندازه هسته آن و فعالیت‌های زلزله‌ای آن در اختیار دانشمندان قرار دهد.
این پروژه همچنین این امكان را می‌دهد كه دانشمندان شبكه ارتباطی فضایی را كه بعدها با فرستادن كاوشگران روباتیك و یا انسان‌ها به فضا مورد استفاده قرار خواهد گرفت آزمایش كنند.
این بیانیه در حالی صادر شده است كه یك روز پیش از آن دولت بریتانیا اعلام كرد در سال ۱۹۸۶ از تعقیب طرح اعزم كاوشگر سرنشین دار به فضا دست كشیده است. با این حال یان پترسون وزیر فضای بریتانیا اعلام كرد دولت این كشور طرح‌های بزرگی برای انجام كاوش‌های فضایی در ۱۰ تا ۲۰ سال آینده دارد كه هر دو گزینه كاوشگر‌های روباتیك و سرنشین‌دار در آن‌ها مدنظر گرفته شده است.

تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله